20-11-07

Intelligente reclame...

1634344311_27717ab3c6Zoeken eindigt niet bij Google.  Momenteel wordt gewerkt aan intelligente zoekmachines.  Die zullen op basis van jouw zoekgedrag en dat van collega’s met een gelijkaardig profiel, nieuwe inhouden presenteren.  Deze intelligente zoekmachines zijn nog toekomstmuziek.  Het automatisch genereren van relevante content is wel al gebruikelijk in de webadvertenties. En, ja af en toe loopt het mis.  Computers passen zich niet altijd aan de context aan: koffiereclame komt naast een artikel over de gevaren van koffie-overconsumptie, schoonheidsproducten naast Toetanchamon.  Op http://ineedawriter.com/blog/2007/10/contextual-advertising-mistakes.html en http://krislaukens.net/blog/misplaced-contextual-ads-belgian-news-paper-site krijg je leuke, cynische en wansmakelijke combinaties.

20:40 Gepost door Benedict Wydooghe in a_Algemeen/E-cultuur | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.